8 Praktycznych wskazówek jak wytrzymać na diecie.

8 Praktycznych wskazówek jak wytrzymać na diecie.

Spread the love

Prawie każda z nas pragnie mieć zgrabną sylwetkę. Stosujemy w tym celu przeróżne diety i staramy się wykonywać różne ćwiczenia. Niestety bardzo często, mimo ogromnego entuzjazmu i dobrych chęci, zaczynamy ulegać pokusom i zastanawiamy się jak wytrzymać na diecie.

 

8 Praktycznych wskazówek jak wytrzymać na diecie.

 

#1 Pij wodę

Jeśli zobaczysz niespodziewanie w witrynie cukierni ogromny tort czekoladowy i  będziesz miała ochotę na kawałek albo dwa musisz wiedzieć jak zareagować. Spróbuj wypić szklankę wody, aby wypełnić żołądek i pozbyć się uczucia głodu.

 

#2 Guma do żucia bez cukru

Żucie gumy do żucia również pomoże Ci odciągnąć uwagę od jedzenia. Nie jest to zbyt eleganckie, zwłaszcza kiedy przyjmujesz w domu gości, ale może Cię to uratować od przejedzenia się.

 

#3 Wyznacz sobie krótkie i średnioterminowe cele

Ta metoda pozwoli Ci skoncentrować się najpierw na mniejszych pokusach, które musisz wyeliminować ze swojej codziennej rutyny. Na początek unikaj na przykład picia napojów gazowanych, podjadania w nocy albo idź na spacer trzy razy tygodniu.

 

#4 Prowadź dziennik diety i treningów

Rób codzienne notatki odnośnie Twojej diety – menu, porcje, czas i częstotliwość posiłków a także treningów – pora dnia, częstotliwość etc. Pomoże Ci to oprzeć się pokusie zjedzenia czegoś słodkiego „poza planem” albo jakiejś innej kalorycznej przekąski.  Ponadto prowadzenie takiego dziennika jest zapisem Twoich postępów na drodze do zrzucenia zbędnych kilogramów i  może służyć jako ogromne źródło motywacji.

 

jak wytrzymać na diecie

#5 Innym się udało, Tobie też może

Czerp inspiracje z sukcesu innych ludzi, którym udało się schudnąć. Czytaj ich historie i doświadczenia lub jeśli to możliwe postaraj się poznać ich osobiście. Jeśli inne osoby zdołały wytrzymać na diecie i osiągnęły cel jakim jest utrata wagi i zgrabna sylwetka, to dlaczego Tobie ma się nie udać. Uwierz w Twój potencjał i na pewno dasz radę!

 

Przeczytaj również: Jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha?

 

#6 Pamiętaj o swoich dotychczasowych osiągnięciach

Bardzo często zdarza się, że po jakimś czasie masz już dość bycia na diecie. Dzieje się tak zwłaszcza kiedy Twoja waga utknęła w miejscu. Pamiętaj jednak o twoich postępach od pierwszego dnia kiedy rozpoczęłaś podróż w kierunku zdrowszego trybu życia i wyzwaniach przed którymi stanęłaś. Musisz skupić się na Twoim ostatecznym celu i nie poddawać się.

 

#7 Nie myśl o jedzeniu, skup się na czymś innym

W momencie kiedy masz ochotę zjeść coś poza programowego, przenieś swoją uwagę na jakąś inną czynność. Zacznij np. słuchać muzyki, czytać książkę albo umów się z koleżanką na kawę. Musisz zrobić wszystko aby rozproszyć myśli skoncentrowane tylko na jedzeniu.

 

#8 Daj sobie czas

Jeśli masz długą historie złego żywienia, nie zmienisz swoich nawyków z dnia na dzień. Pamiętaj, że najważniejszym krokiem było podjęcie decyzji o przejściu na dietę i zmiana Twojego trybu życia. Musisz dać sobie czas i dalej wytrwale dążyć do celu.

 

8 Praktycznych wskazówek jak wytrzymać na diecie. Podsumowanie

Bycie na diecie wiąże sie z wieloma wyrzeczeniami i musimy walczyć z naszymi starymi przyzwyczajeniami każdego dnia. W momencie zwątpienia należy zadać sobie jedno pytanie: Co jest dla mnie ważniejsze? Zrzucenie zbędnych kilogramów czy zjedzenie tego deseru albo przekąski? Prawdopodobnie, odpowiedź na to pytanie pomoże Ci oprzeć się pokusie i wytrwać na diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *