Dieta frutariańska. Podstawowe fakty.

Dieta frutariańska. Podstawowe fakty.

Spread the love

Dieta frutariańska jest odmianą diety wegetariańskiej i staje się coraz bardziej popularna w naszym społeczeństwie. Wiele osób odczuwa potrzebę powrotu do natury i szuka rozwiązań bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska. 

Dieta frutariańska jest podobna do diety wegańskiej, ale zawęża swój jadłospis do owoców , niektórych rodzajów nasion, orzechów i warzyw, które mogą być zbierane bez szkody dla roślin.

Pomimo faktu, że tego typu dieta wymaga głębokiego wewnętrznego zaangażowania, wiele ludzi, decyduje sie na wybór tego stylu żywienia aby schudnąć i poprawić swój ogólny stan zdrowia.

Frutarianie wolą spożywać surowe produkty, ponieważ uważają, że gotowane jedzenie uzależnia a także powoduje, że stajemy się bardziej podatni na choroby i przyspiesza proces starzenia.

Ludzie, którzy stosują się do wymogów diety owocowej twierdzą, iż mają więcej energii oraz ,że poprawił się ich ogólny stan zdrowia.

Dieta frutariańska. Korzyści oraz negatywne aspekty.

Korzyści :

  • Zwiększona sprawność umysłowa
  • Lepsza pamięć i koncentracja
  • Eliminacja toksyn
  • Szybsze gojenie się ran powierzchownych i siniaków
  • Łagodzi bezsenność, stres i depresję.
  • Poprawia układ trawienny
  • Poprawa odporność przeciw alergiom, wirusom i bakteriom.
  • Poprawa stanu skóry, włosów, paznokci i oczu
  • Zwiększona płodność
  • Lepsza koordynacja mięśni.

Jednak nie wszystko złoto, co się świeci. Większość lekarzy ostrzega przed ryzykiem niedoboru wielu składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu których brak może doprowadzić do długotrwałych problemów zdrowotnych.

Negatywne aspekty:

  • słabe kości
  • niedobór witaminy B-12
  • niedokrwistość (niedobór żelaza)

Z tego powodu większość frutarian stosuje suplementy diety.

Kolejnym argumentem przemawiającym na niekorzyść diety owocowej jest fakt, iż istnieje wiele owoców i warzyw, które dopiero po ugotowaniu stają się lekkostrawne. Frutarianie ,z drugiej strony twierdzą, że proces gotowania pozbawia je wielu składników odżywczych.

Jeśli zdecydowałeś się na przejście na frutarianizm żeby stracić kilka nadprogramowych kilogramów, zrób to stopniowo zaczynając od diety wegetariańskiej, przechodząc później na weganizm i kończąc na diecie owocowej.

W przypadku kiedy nie podjąłeś jeszcze decyzji o radykalnej zmianie twojego systemu żywienia, zaleca się zwiększenie spożycia surowych owoców i warzyw. Zyskasz dzięki temu wyobrażenie na temat frutarianizmu i korzyści płynących z tego rodzaju diety.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *