Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej.

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej.

Spread the love

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej polega przede wszystkim na zmniejszeniu ilości spożywanych kalorii. Z takiego trybu życia korzystają nie tylko osoby, które chcą się odchudzić dla własnych celów, ale również zawodowi sportowcy, trenerki fitness oraz kulturyści.

Oczywiście dieta, która ma skutkować utratą tłuszczu nie może być tylko mniej kaloryczna, produkty powinny być odpowiednio dobrane. Zobaczmy, jak dieta na spalenie tkanki tłuszczowej wpływa na nasz organizm oraz co jeść, aby efekty były zadowalające.

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej – od czego zaczynamy?

Chcąc przejść na dietę redukującą tkankę tłuszczową, najpierw musimy określić ilość kalorii, jaką powinniśmy spożywać każdego dnia, aby utrzymać aktualną wagę. A potem – odpowiednio tę ilość zredukować. Oczywiście obliczając zapotrzebowanie musimy wziąć pod uwagę nie tylko wagę oraz wiek, ale również indywidualny tryb życia.

Przeczytaj również: Na czym polega dieta paleo?

Przy spędzaniu każdego dnia tak samo jak do tej pory, obniżając ilość kalorii doprowadzamy do tego, że nasz organizm zacznie czerpać energię z tkanki tłuszczowej, dzięki czemu będzie jej coraz mniej. Sportowcy jednak powinni bardzo uważnie dobierać zarówno produkty, jak i ich kaloryczność, ponieważ zbyt duża redukcja może spowodować nie tylko zanik tkanki tłuszczowej, ale również mięśni, a dieta redukcyjna stosowana jest przez osoby uprawiające sport, w głównej mierze właśnie po to, aby mięśnie uwydatnić.

Istnieje bardzo prosty sposób na to, aby redukcja się udała, a mięśnie pozostały duże. Zamiast 300 czy 400 kalorii mniej, zmniejszmy ich ilość zaledwie o 100 – 200, zwiększając przy tym ilość treningów cardio w tygodniu. Efekt może być bardziej zadowalający, jeżeli liczy się dla nas nie tylko redukcja tłuszczu, ale również pozostanie przy danej masie mięśniowej.

 

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej – Co jeść?

Przygotowując produkty do diety na redukcję tkanki tłuszczowej, należy mieć na uwadze źródła składników odżywczych. Jako węglowodany najlepiej spożywać produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli pełnoziarniste makarony oraz pieczywo, brązowy ryż lub gruboziarniste kasze. Białko najlepiej przyjmować z chudego mięsa oraz twarogów i jaj, zawierających zarówno białko jak i zdrowe tłuszcze. A źródłem tłuszczów powinny  być produkty, zawierające głównie wiązania nienasycone, na przykład masło kokosowe, migdały, oliwa z oliwek oraz orzechy. Warto ograniczyć tłuszcze pochodzenia zwierzęcego.
Dieta redukcyjna dopuszcza również spożywanie warzyw, będących doskonałym źródłem błonnika i witamin oraz smacznym dodatkiem do każdej potrawy.

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej

Bilans kaloryczny

Decydując się na rozpoczęcie diety na redukcję tkanki tłuszczowej, musimy szczególną uwagę zwrócić na bilans kaloryczny. Nie chodzi tylko o samą ilość spożywanych kalorii, ale również o ich zróżnicowanie.

Oto przykładowy bilans kaloryczny dla osoby z dziennym zapotrzebowaniem 2000 kalorii:

Białko: 35% ok. 700 kcal

Węglowodany: 40 % ok. 800 kcal

Tłuszcze:  25 % ok. 500 kcal

Dzięki takiemu zestawieniu łatwiej będzie nam przygotowywać potrawy, które pomogą w dokonaniu skutecznej redukcji. A jeżeli już o potrawach mowa, jakie produkty nie tylko sprawdzą się w diecie redukcyjjne, ale będą również smaczne? Zobaczcie przykładowy jadłospis !

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej – jadłospis na cały dzień

Śniadanie:

  • dwie kromki pieczywa graham z twarogiem i pomidorem, polane oliwą z oliwek
  • szklanka wody mineralnej

Drugie śniadanie:

  • serek wiejski
  • wafle ryżowe

Obiad:

  •  filet z kurczaka
  •  100 g brązowego ryżu
  •  80 g brokułów
  •  100 g marchewki

Kolacja:

  •  100 g płatków owsianych z chudym mlekiem
  •  kromka chleba z chudym serem twarogowym
  •  rodzynki do posłodzenia
  •  szklanka zielonej herbaty

Do jadłospisu warto dołączyć również parzoną, czarną kawę lub kawę zieloną. Jako przekąskę  zjeść grejpfruta bądź ananasa – owoce te pobudzają przemianę materii oraz działają na przyspieszone spalanie tłuszczu.

Istotne są również przyprawy: czarny pieprz i chilli do potraw na ostro oraz cynamon do owsianki. Są to produkty, które wpływają na lepsze trawienie, zwiększają temperaturę ciała i przyspieszają spalanie tłuszczu.

Dieta na spalenie tkanki tłuszczowej może być bardzo smaczna, trzeba jednak rozplanować ją dokładnie z szczegółowym uwzględnieniem ilości kalorii oraz dostarczanych organizmowi składników odżywczych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *